27 Ocak 2012 Cuma

Hamurdan bir gün

Okulun bir hafta tatile girmesi ile birlikte evde 4 yaşına yaklaşmış 3 çocuğu en iyi biçimde oyalamak için kolları sıvadım. Nurturia güncellemelerinden birine yazdığım gibi, tek çocuk olsa çok eğlenceli bir anne olurmuşum. Ama 3 çocukla da gene elimden geleni yaptım diyebilirim :) Önce e-postaları düzenleyip, yıllardır biriktirdiğim Amerikadaki evde eğitim gruplarından gelen faaliyet önerilerinden yapabileceklerimizi seçtim.
Okuldan getirdiğim şekilli delgeçlerle kestiğim; renkli kağıt şekilleri, boş kutuları, plastik günlük süt sişeleri hazırladım. Sayı saymaca ile ilgili oyunların çıktısını aldım.

Bazen 10 dakika içinde kağıtlar havada uçuştu. Mor renkli yapıştırıcının birbirlerinin saçında nasıl göründüğünü merak ettiler.Bazen odalarının her bir yerine saçılmış şekilli kağıtları tek tek topladım. Ama öyle böyle, çok şükür kazasız belasız 5 gün geçirdik :)
Bugünse oyun hamuru günüydü. Bir zamanlar e-posta yoluyla gelmiş, ev yapımı oyun hamurunu denedik.
Linkten kopyaladığım 2 tarifi de uyguladık. Pişirilmeden yapılanı Aysara hazırladı. Pembe pembe diyordu. Üzerine hangi renk olduğunu yazmamıştım ama şansına kırmızı, az koyunca pembe çıktı.

Pişirmeden hazırlanan oyun hamuru:


  • 1 su bardağı un
  • 1/4 su bardağı tuz
  • 1/2 su bardağı su
  • İstediğiniz renk gıda boyası
Yapılışı: Tuz ve unu bir kaba boşaltıp, daha sonra su ve gıda boyasını ekleyin. Hamurda belli bir yoğunluğa ulaşıncaya kadar hamuru yoğurun. Bu tarif ile yapılan hamur ancak tek kullanımlık dayanıklılığa sahiptir, Kısa sürede kuruyabilir.


Okulun oyun hamurlarını öğretmenlerimiz hazırlıyor. Tatile çıkmadan önce okuldan biraz da tartar almıştım. Biz okula Eminönünden almıştık ama aktarlarda da bulunabiliyormuş.
Bu şekilde yapılanın kıvamı dışarıda satılanlarla tıpatıp aynı oldu. Daha önceden montessori grubunda bunların içine farklı kokuların da katılabileceği önerilmişti. Bu sefer birşey katmadım ama gelecek sefere vanilya, kekik, nane, tarçın da ekleyeceğim. Ne de olsa kokusuna aldanıp yemeyecekleri yaşa geldiler :))) Bunun yapımına Hilal ve Kayra da katıldı.

1 su bardağı un
1/2 su bardağı tuz
1 su bardağı su
1.5 yemek kaşığı sıvıyağ
1 yemek kaşığı krem tartar
İstediğiniz renk gıda boyası

Yapılışı: Bütün malzemeleri iyice karıştırıp teflon bir kabın içine koyun. Ocağı çok kısık açarak üzerine koyun ve hızlı hızlı karıştırarak pişirin. Tencereye yapışmaması ve topaklanmaması gerekiyor. Kaşığa yapışmayacak hale gelene kadar pişirin. Soğuyunca hamurunuz oynamaya hazırdır. Hazır satılan hamurlardan hiç farkı olmuyor. Krem tartarı aktarlardan
ya da pasta malzemeleri satan yerlerden bulabilirsiniz.

Bu resimler de ana kız hamurlu halimizi kaçırmayan Halilden :))







Akşam üzeri de hızını almayan ben, bir de kurabiye yapalım dedim :) Çocuklarla mutfak faaliyetlerimiz genelde 15 dakika faaliyet, 45 dakika mutfağı temizleme şeklinde geçse de yılmadan, akıllanmadan her seferinde tekrar yapıyorum.
Okulumuzun bahçesinde envai çeşit meyve ağacının yanında bir de muşmula ağacı var. Bilmem bilir misiniz? Ben Şileli olduğumdan, rahmetli anneannemin de muşmula ağacı olduğundan bilirim, severek de yerim.
Muşmula ağacımız küçük ama neredeyse koca bir koli meyve verdi. Okuldaki çocuklarımıza defalarca ikram ettik ama pek rağbet görmedi. Neyse, en azından göz aşinalıkları oldu.

Bu kadar muşmulayı ne yapayım derken, yıllardır üye olduğum, hayran olduğum, takip edemesem de mailimde bir klasör açarak neredeyse tüm maillerini sakladığım, arada fırsat buldukça da gelen e-postaları okumaya çalıştığım "Kaybolan tatlar" grubuna sordum. Önerdiklerinden muşmula turşusunu yaptım ama henüz açıp denemedim. Marmelatını önerdiler. Koca bir tencere yapıp kenara koydum. Ama evde bir sürü reçel çeşidi olduğundan bu şekilde tüketebileceğimize dair umudum yok. Anne çayı yaptığımda içine katıyorum ama çayla da bitecek gibi değil. Bir de elmalı tart yapımını önerdiler. Ben de tartla payla uğraşamayacağım için elmalı kurabiye tarifi bulup, çocuklarla birlikte yaptım.

Muşmulalı kurabiye

Orijinal tarif www.kolaykurabiye.com dan.

Malzeme listesi şöyleyken: 1 paket margarin (normal sicaklikta), 3 yemek kasigi yogurt, 1 limon kabugu rendelenmis, 3 yemek kasigi pudra sekeri, 3 su bardagi un, 1 paket vanilya, 1 paket kabartma tozu, 2 elma, istenildigi kadar ceviz, 1 tatli kasigi tarcin, 2 yemek kasigi seker

Margarin kullanmadım. Tereyağı ve zeytinyağı koydum. Pudra şekerini robottan şekeri öğüterek yaptım. 2 elmaya kadar olan malzemeleri hamur haline getirip, 2 elmadan sonraki kısım olarak da evdeki muşmula marmelatını koydum.

Görünüşü sitedeki gibi olmasa da bence idare ederdi. Ne de olsa ilk deneme. Cep telefonuyla da karanlıkta bu kadar çıktı.



                    • Tadını merak ederseniz :))) Beklediğimden bile iyi oldu :)




2 yorum:

  1. Looks like you had a lovely time:) Are those scones..they look delicious!

    YanıtlaSil
  2. :) Thanks :) We had 30 minutes fun, 1 hour cleaning time :)

    YanıtlaSil